Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
La trobada tindrà lloc dimarts que ve, 13 de desembre, a les 18.30 hores en la Sala d'actes del Centre Cívic de l'Antic Sanatori del Port de Sagunt i està oberta a tota la ciutadania
El departament de Sanitat, encapçalat pel regidor delegat Javier Timón, organitza una xarrada informativa sobre les actuacions a seguir tant en l'àmbit municipal com privat pel que fa al control de plagues. La trobada tindrà lloc dimarts que ve, 13 de desembre, a les 18.30 hores en la Sala d'actes del Centre Cívic de l'Antic Sanatori del Port de Sagunt.
La xarrada està dirigida a tota la ciutadania en general, especialment a associacions i administradors de finques. El departament de Sanitat explicarà a tots els assistents què fa l'Ajuntament pel que fa a esta qüestió i què és el que han de fer i les mesures preventives que han de prendre els particulars.
«Volem traslladar la importància d'estes xarrades per a millorar la coordinació entre el treball que es realitza des de l'Ajuntament i la vital col·laboració ciutadana des de l'àmbit domèstic perquè la tasca de control de les plagues siga més efectiva. Per això sol·licitem la màxima assistència ciutadana a esta xarrada on també ens podran plantejar les seues problemàtiques i tots els dubtes referents a esta qüestió tan important», ha explicat Timón.
Les poblacions de moltes espècies s'han adaptat a viure en ambients urbans i periurbans, arribant a provocar molèsties, danys o transmissió de patògens que poden provocar malalties, adquirint llavors l'estatus de plagues. Moltes de les quals traspassen contínuament els límits entre l'àmbit públic i el privat, dificultant amb això el seu control.
En la xarrada s'exposaran les principals espècies plaga trobades a Sagunt, la seua biologia, els danys que produïxen i les metodologies de control dutes a terme per l'Ajuntament, amb especial atenció a aquelles que conviuen tant en l'àmbit públic com en el privat, per a coordinar amb els actors implicats (Ajuntament, associacions de veïns, administradors de finques i persones propietàries, entre altres) les accions de control en tots dos espais amb la finalitat de millorar l'eficàcia d'estes.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny