Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
Durant la propera setmana, de 6 al 10 de febrer, tot l’alumnat del centre podrà gaudir de diverses activitats pedagògiques, conferències, masterclass, workshops, intercanvis i tallers
El Conservatori Professional de Música Joaquín Rodrigo de Sagunt ha programat diverses activitats per a la Setmana Cultural, que se celebrarà la pròxima setmana, del 6 al 10 de febrer, per a tot l’alumnat del centre.
Una activitat pedagògica titulada ‘Tips interpretatius’ serà l’encarregada d’encetar esta setmana repleta de tallers i conferències. Serà el dilluns, 6, de 16.30 a 19.30 hores i estarà impartit per Aarón Doménech Blanch. Esta activitat va adreçada a l’alumnat del departament de vent metall i percussió. A més a més, de 18.00 a 19.30 hores, per a l’alumnat del departament de tecla i història de la música dels cursos cinquè i sisè, s’ha organitzar una conferència titulada ‘Concert obra Maurice Ravel’, en la què Luis Giner Pérez serà el ponent.
Per al dimarts, 7 de febrer, està programada de 16.30 a 18 hores la conferència ‘Les dones de la música: on estan les compositores?’. Està activitat està dirigida a tot l’alumnat del centre i la ponent serà Shakira Ventura Quintana. A més a més, de 18 a 21 hores, específicament per a l’alumnat de clarinet, hi haurà una masterclass d’este instrument. La classe estarà impartida per David Martínez Doménech.
Pel que fa al dia 8, dimecres, està previst un workshop: ‘el vibràfon en el jazz. El vibràfon jazzístic a Espanya’, en horari de 17.30 a 20.30 hores i va dirigit a l’alumnat de percussió. L’encarregat d’impartir este taller serà Rafael Pérez Vigo. Eixe mateix dia, de 16.30 a 18.30 hores, han programat un taller de neteja i reparació d’instruments de vent metall, que serà impartit per Vicent Lluch Vilar. A més a més, adreçat a tot el departament de tecla, s’ha programat un intercanvi del departament de tecla en el conservatori de Torrent durant tota la vesprada.
Quant a les activitats programades per al dijous, 9, hi haurà una masterclass per a tot l’alumnat del centre titulada ‘prevenció de lesions als músics’, de 16.30 a 18.30 hores, a càrrec d’Àngels Fenollosa Díez. Així mateix, adreçat a l’alumnat de cant i llenguatge musical de primer i segon curs, s’ha programat una activitat pedagògica titulada ‘Gest vocal i fisiologia laríngia’, en horari de 18.30 a 20.30 hores, a càrrec de Carlos Alberto Vidal Úbeda.
I, per a finalitzar esta Setmana Cultural, per al divendres, 10 de febrer, han programat un taller de canyes de lengüeta simple i manteniment de clarinets i saxòfons. Serà de 16.30 a 19.30 hores, anirà adreçat a l’alumnat de clarinet i saxòfon i els professors encarregats d’impartir-lo seran José Antonio Gallardo i Francisco L. Garfella.
El regidor d’Educació, Jose Manuel Tarazona, ha indicat que esta setmana cultural «servix per a completar la formació artística musical mitjançant l'aprenentatge de competències transversals i valors de creixement personal. Cada dia el nostre conservatori demostra la seua qualitat com centre formatiu públic. Agrair al professorat i a la comunitat escolar tota la seua implicació».

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny