Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
La jove esportista local es va proclamar recentment campiona del món sub20 de lluita grappling amb quimono, i va aconseguir la medalla de plata en la modalitat sense quimono

Este matí l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha rebut a l'esportista local, Nayla Adell, pels seus recents mèrits esportius. Nayla Adell es va proclamar campiona del món sub20 de grappling amb quimono en el Campionat del Món Júnior de Lluita Grappling, celebrat el passat 14 d'octubre a Pontevedra. A més va guanyar la medalla de plata en esta mateixa prova mundial en la modalitat sense quimono.
En la recepció han estat Nayla Adell i el seu entrenador, Willfredo García, així com membres del club al qual pertany, el Club de Lluita Ares, membres del Consell d'Esports i familiars de l'esportista.
En primer lloc, el primer edil ha donat l'enhorabona a Nayla en nom de tota la ciutat, indicant que els seus èxits esportius «demostren tot el potencial que té com a esportista en grappling amb quimono com sense quimono, i a més hem d'afegir que actualment és la campiona d'Espanya en totes dues modalitats. Així que això la convertix encara més en una promesa del nostre municipi».
En este sentit, Moreno ha destacat este triomf individual, que comporta constància, perspectiva i capacitat de superació que li ha portat a aconseguir estos mèrits esportius: «D'alguna forma eres una inspiració. Parlem d'un esport que és minoritari, però en el qual la nostra ciutat és una potència. I precisament per això és important que tant els clubs com els i les atletes que destaqueu tingueu el suport de la ciutadania i per descomptat el suport de les administracions». Així, ha continuat explicant que este fet és remarcable, més encara quan es tracta d'una dona esportista: «Poder contar història de triomf i èxit d'esportistes per a nosaltres és molt important perquè realment li arribarà a xiquetes del municipi i diran ‘jo també puc ser eixa persona’».
Per part seua, Nayla Adell ha parlat sobre la seua experiència en la competició: «Ha sigut molt encoratjadora per a seguir amb el meu treball com a esportista», al que ha afegit que «m'ho he passat molt bé, he conegut a molta gent i ha sigut molt motivador per a poder seguir amb el meu esport, que és la lluita». Així mateix, també ha dedicat unes paraules al seu oncle, Antonio Tello, que ha sigut el seu entrenador durant l'estiu: «Ha sigut un dels moments més durs que he viscut, perquè mai havia entrenat a eixe nivell, d'estar tots els dies entrenant».
L'entrenador de Nayla, Willfredo García, també ha agraït el reconeixement a l'esportista: «Ella és una atleta exemplar i espere que això servisca de suport a molts atletes, que servisca d'exemple perquè més gent vinga a la pràctica de la lluita, i que en un futur puguen arribar a allò més alt representant no sols al club, sinó a Espanya».

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny