Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
S'ha presentat el Mirador Turístic Digital del Camp de Morvedre, una aposta del municipi per a continuar avançant com a Destinació Turística Intel·ligent, conjuminant digitalització i d'accessibilitat
La delegació de Turisme de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat en l'última jornada per a professionals de la Fira Internacional de Turisme (FITUR) de Madrid, el Mirador Turístic Digital del Camp de Morvedre. Referent a això, l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno i la regidora de Turisme, Natalia Antonino, s'han desplaçat al pavelló de noves tecnologies i han realitzat la presentació en l'estand de Dielmo 3D, l'empresa creadora del mirador.
Este mirador és una eina que fa accessible el Castell de Sagunt, per a des de qualsevol lloc poder albirar el patrimoni natural i històric de la ciutat i la seua comarca. Una clara aposta del destí per a continuar avançant com a Destinació Turística Intel·ligent, conjuminant digitalització i d'accessibilitat. En esta tecnologia, també es mostren punts d'interés de Sagunt des del Castell, connectant-se al mirador de la Baronia i al de Canet d'en Berenguer i mostrant els recursos més destacats de la Vall de Segó.

D'altra banda, també s'ha presentat la gastronomia de la ciutat, en esta ocasió en forma de tast del vi de taronja de Sagunt, Tarongino, de l'empresa local Naranjas Ché, en la zona de l’Exquisit Mediterrani de Turisme Comunitat Valenciana. Durant el tast, els assistents han pogut conéixer la ciutat i la seua relació amb el vi. Els empresaris Jaime Fernández i Guillermo Antelo han donat a conéixer les diferents varietats de taronges que produeixen de manera sostenible i ecològica. Això ha permés internacionalitzar el vi de taronja del municipi en països com el Japó, la Xina i els països nòrdics. A través diverses imatges i les explicacions, les persones assistents s'han delectat amb el tast, a més degustant tres varietats del vi de taronja, el d'aranja i l'espumós, coneixent així com es produeix este producte, mitjançant la fermentació de la taronja.
«Hui hem pogut gaudir de la gastronomia del municipi la ma d’un producte únic com és el Tarongino, Eixe vi de taronja que és excepcional i ens fa diferenciar-nos, lligant-nos també a tota eixa tradició agrícola que tenim al nostre municipi» ha indicat l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno.

Com a tancament final a la jornada, l'alcalde i la regidora de Turisme han assistit a una mostra de turisme esportiu promogut pel departament d'Esports de l'Ajuntament de Sagunt. En este sentit, s'ha presentat la Volta Ciclista a la Comunitat Valenciana Gran Premi Banc Sabadell 2023, en la qual Sagunt és la meta de l'etapa 3. La presentació ha estat presidida pel director general de Turisme Comunitat Valenciana, Herick Campos, el president de la Real Federació Espanyola de Ciclisme, José Luis López, i l'exciclista de la comarca, Ángel Casero, així com altres càrrecs de municipis pels quals discorrerà la volta. L'etapa de partirà des de Bétera i passarà per la comarca del Camp de Morvedre, i pels ports de muntanya de l’Oronet i el Garbí, dos clàssics per a l'afició ciclista de la zona.
Sobre el tancament de les jornades professionals de FITUR, la regidora de Turisme, Natalia Antonino, ha destacat que té la «certesa» que aquelles persones que visiten l'estand «triaran Sagunt com la seua pròxima destinació». «És així, ja que tenim una oferta de turisme experiencial molt àmplia i dirigida a tots els públics, com l'esportiu que genera una oportunitat per a la ciutat» ha puntualitzat.

Per la seua part, el primer edil, ha manifestat que «han sigut tres dies intensos, en l’àmbit professional, i hui ja s’obrin les portes al públic general per a continuar promocionant la nostra ciutat». A mode de resum de l’estància a FITUR, ha conclòs que «ha sigut molt positiu perquè hem pogut contar tots els avanços que hem fet al llarg d’aquest any. Continuem posicionant-nos com una destinació turística única, i a més també hem pogut aprendre d’altres experiències d’altres municipis de la Comunitat Valenciana i de tota Espanya».
Així mateix, la passada nit també es va realitzar a l'Ajuntament de Madrid el lliurament de distintius Q de Qualitat Turística, a la qual van acudir l'alcalde i la regidora de Turisme. En la gala es va fer lliurament dels diplomes de renovació d'esta distinció per a les platges de Port de Sagunt i d’Almardà. A més, l'alcalde i la regidora van tindre ocasió de saludar a la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto..

L'Ajuntament de Sagunt participa un any més en la principal fira internacional de turisme del nostre país i durant estos dies promociona turísticament la ciutat en la 43 edició de la Fira Internacional de Turisme (FITUR), que se celebra des de dimecres passat fins al 22 de gener a Madrid. La delegació de Turisme té un estand en l'espai de València Turisme, on presenta el seu nou pla de màrqueting basat en el turisme experiencial, a més de tota l'oferta habitual de turisme de sol i platja, turisme cultural, industrial i medi ambiental
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny