El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles

L'alcalde de Sagunt, Quico Fernández, celebra la decisió de la Comissió Europea d’incloure el corredor cantàbrico-mediterrani en les xarxes ferroviàries europees. Les negociacions entre la Comissió Europea, el Consell i el Parlament Europeu han conclòs de forma reeixida donat que la incorporació definitiva dels corredors València-Madrid i València-Sagunt-Terol-Saragossa, com a eixos prioritaris europeus, beneficiarà de manera notable persones i empreses de l'àrea d'influència.
“Esta notícia és molt satisfactòria perquè recordem que l'any passat la Comissió Europea va prendre la decisió de no incloure esta línia i deixar-la fora de les subvencions de les infraestructures ferroviàries, amb la qual cosa es cometia una injustícia que era senzillament inacceptable”, ha assegurat Fernández que, en este sentit ha afirmat que finalment “van rectificar a la fi de 2018, ja que la població d'Aragó i València va reaccionar d'una manera molt contundent i, per este motiu, s'ha inclòs esta línia que és vital per a Sagunt, a més de plantejar-se un augment del percentatge de subvenció”. Esta última dada arriba després de les reclamacions de la Generalitat i el Ministeri de Foment, ja que la proposta inicial de subvenció de la Comissió era d'un 40% o fins i tot un 30%, i actualment s'eleva fins al 50%.
Per al primer edil “Sagunt estarà en un punt central tant de l'eix mediterrani com del cantàbric i este serà un dels factors que més ajuden a potenciar encara més la nostra economia que en estos moments ja és un referent com a espai logístic. Sens dubte, les infraestructures ferroviàries són absolutament vitals per a una economia com la nostra que depén en gran manera de l'exportació i en un món que funciona de manera global. El comerç a través dels ports si no té una connexió amb les infraestructures terrestres, sobretot amb les ferroviàries, ens deixa sense molt de marge de competitivitat”.
D'altra banda, Fernández també ha volgut agrair la labor de les associacions de veïns, sindicats, empresaris, institucions i de la societat en general “per haver mantingut ferma la seua postura i, evidentment, als responsables europeus per haver rectificat”. Finalment, l'alcalde ha destacat que esta decisió “no podia ser més positiva, ara el que cal és que de manera immediata es posen a treballar”.
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+