Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña

L'Ajuntament de Sagunt, des de la delegació de Participació Ciutadana, va a començar el projecte “Consciència Cívica” de la mà de la companyia de teatre Camí de Nora per a conscienciar a la ciutadania sobre accions incíviques que es duen a terme diàriament en els carrers del municipi.
Els Superpowers, un superheroi i una superheroïna anomenats “Consciència” i “Cívica” (“Cons” i “Civi” per als amics), recorreran els carrers de la nostra localitat a partir del dimecres i durant una setmana conscienciant les ciutadanes i els ciutadans de Sagunt sobre assumptes com arreplegar els excrements de les mascotes, no deixar peles de fruita seca en el sòl, no pintar sobre murs o no deixar el cotxe en doble fila. A més, estos dos personatges encarnats pels actors Txema Campos i Ainoa Roig i dirigits per María Jesús Suárez, de Camí de Nora, protagonitzaran vídeos curts en clau d'humor i interactuaran amb la ciutadania per a aconseguir l'objectiu de conscienciació.
La regidora de Participació Ciutadana, María Giménez, ha explicat que “des de Participació Ciutadana i a col·lació de queixes veïnals recollides en un dels mapatges que realitzàrem des d'esta delegació, ens hem inspirat en una heroïna i un heroi del món del còmic que ens van a fer veure les accions incíviques que dia a dia comet la ciutadania”. Per a Giménez, es tracta “d’una forma nova, enginyosa, cridanera i respectuosa de donar un toc d'atenció a aquells i aquelles que cometen actes que produeixen incivisme, i que els naturalitzem d'una forma massa normal i hem de ser conscients que estos procediments incívics ens molesten a totes i tots”.
María Jesús Suárez, de Camí de Nora i directora del projecte, ha volgut destacar que “qualsevol pot ser el superheroi, ja que la responsabilitat és de cada u” i afegia que “l'important és açò, que la gent s'adone i ho facen bé per ells mateixos, sent ells mateixos els seus propis herois o heroïnes, responsables de cuidar la nostra ciutat”. A més, Suárez també ha explicat que els vídeos comptaran amb la música i lletra originals d'Ismael Bereje i Daniel Ródenas, així com amb el muntatge audiovisual de Paula Peña.
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny