Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña

El passat cap de setmana es van celebrar les II Jornades de Moviment i Salut de l’Àrea d’Activitat Física i Salut de Sagunt. L’esdeveniment va tindre lloc els dies 4, 5 i 6 de maig, i es va realitzar al pavelló José Veral i a la pista d’atletisme del poliesportiu municipal (Internuclis). Estes jornades sorgeixen de la idea de realitzar esport de forma gratuïta i en grup, concepte que es va fer realitat l’any passat amb la primera edició. El format d’este esdeveniment ha variat poc respecte a l’any passat, i seguix primant el caràcter de “portes obertes” en les activitats que es realitzen.
Les jornades començaren el divendres 4 de maig, amb classes d'Animal Moves, Ioga Conscient, Dansa Africana i Aerollatins. El dissabte tingueren lloc les activitats de Marxa Nòrdica, Fitcross i Pump Primavera, i el diumenge la carrera/repte “Cent Dones Corren Juntes”. Com que en esta edició les activitats estaven organitzades de tal forma que no se superposaven, l'assistència per dia va ser molt alta: 220 participants el divendres, 114 participants el dissabte, i 230 participants en la carrera del diumenge, quasi duplicant la de la passada edició.
A causa del bon índex d’assisténcia, la bona organització de les diverses classes, i el caràcter gratuït i participatiu de l’activitat, s’espera poder organitzar unes III Jornades de Moviment i Salut per a l’any que ve.

Un dels plats forts d’estes II Jornades de Moviment i Salut va ser la carrera/repte “Cent Dones Corren Juntes”. Esta prova es va centrar en reunir, almenys, a cent dones, i participar en un recorregut no competitiu on no comptava la velocitat. El motiu d’esta prova va ser visibilitzar les dones esportistes de Sagunt i el Port de Sagunt, siguen practicants d'esport avançat o aficionat. A més, el caràcter inclusiu de la prova també va incloure participants masculins en senyal de suport.
La jornada es va iniciar a les 9.30 hores del diumenge amb un escalfament, i la carrera va començar a les 10.00 hores. Les participants van estar acompanyades per les corredores Celia Aguza, Silvia Sanz, Paqui Martínez, Cande Iniesta, Susana Hernández, Elia Martínez i María Soler, les quals marcaven els diversos ritmes de la cursa. La participació en la carrera va ser de 180 dones i 50 hòmens. A més, es va donar alguna anècdota, com el cas de la participació de totes les dones d’una família (àvia, mare i filles).

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny