Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
Estes jornades s'organitzen cada any amb motiu de la celebració el 3 de desembre del Dia Internacional de la Diversitat Funcional, i han comptat amb una alta participació

Este matí ha tingut lloc la XIV Jornada de la Diversitat Funcional, organitzada pel departament de Serveis Socials de l'Ajuntament de Sagunt, i que ha comptat amb la participació de diverses associacions i entitats, amb motiu de la celebració el 3 de desembre del Dia Internacional de la Diversitat Funcional. Este esdeveniment posa en valor la necessitat d'una societat inclusiva amb tota la ciutadania, i ha comptat amb una alta participació. La jornada ha tingut lloc en la plaça Cronista Chabret (la Glorieta), a Sagunt.

L'acte s'ha iniciat amb les intervencions del regidor delegat del departament de Serveis Socials, Alejandro Sotoca, i de l'alcalde de Sagunt Darío Moreno, en el qual han estat presents altres membres de la Corporació Municipal. Seguidament, s'ha procedit a la lectura del manifest per part del Centre Ocupacional Socoltie, per a continuar amb l'activitat de ball titulada A contracorriente, protagonitzada per les persones beneficiàries dels habitatges tutelats I i II. També s'ha realitzat la posada en escena de Mirades, del taller de teatre Voramar, dirigit per Teatres de la Llum, el qual forma part d'un projecte de Serveis Socials. Després d'una pausa per a l'esmorzar, que s'ha repartit als centres i entitats participants, han començat diverses activitats com una actuació a càrrec d’Insproject, un tren turístic i una batucada.
El regidor de Serveis Socials, Alejandro Sotoca, ha destacat que este dia de portes obertes «visibilitzarà els assumptes de la diversitat funcional, tan important per al nostre municipi». Així mateix, ha indicat que «Ha vingut molta gent i moltes associacions a les quals visibilitzarem i veure els treballs que realitzen. És important tindre en compte a estes associacions ja que sense elles tot això no seria possible».

Per la seua part l'alcalde de Sagunt ha manifestat que es tracta d'una jornada «festiva» però al seu torn també «reivindicativa». «Hi ha molt de camí que encara queda per recórrer. Ho estem passant bé, estem gaudint, però estem demanant també l'efectivitat de tots els drets per a totes les persones, i ací les administracions hem de fer molta autocrítica. Així que continuem el camí cap avant totes i tots junts, per a poder avançar i que tothom puga viure una vida plena» ha assenyalat.
Així mateix, la jornada ha comptat amb la participació d'entitats socials municipals, les quals han realitzat activitats per a tots els participants des de les seues taules de col·laboració. Entre els diferents participants es troben els centres ocupacionals Socoltie Cooperativa i Sant Cristòfor; el CEE Sant Cristòfol, el CEIP Maestro Tarazona; CEIP CronistaChabret , l'Associació de Persones amb Discapacitat del Camp de Morvedre (Discamp); Associació de Voluntariat Social del Camp de Morvedre (Avocam); la residència i centre de dia Nuestros Hijos; el taller de teatre del Centre Voramar, a càrrec de Teatres de la Llum; amb els habitatges tutelats i l'IES Jorge Juan així com la col·laboració algunes de les associacions que componen el consell municipal de Benestar Social.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny