Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
Les jornades es duen a terme amb l'objectiu de conéixer i reconéixer la identitat i la cultura del poble gitano i fomentar la participació comunitària d'esta comunitat. Esta trobada està organitzada per l'Associació Gitana de Sagunt Pueblo Unido i està subvencionada per la regidoria de Serveis Socials
El departament de Serveis Socials de l'Ajuntament de Sagunt, dins del servici d'acció comunitària, desenvolupa programes per a la igualtat i la inclusió del poble gitano, amb l'objectiu de conéixer i reconéixer la seua identitat i la seua cultura, establir un espai de coordinació entre l'administració i les entitats socials que treballen amb la població gitana i fomentar la participació comunitària d'esta comunitat.
Per a aconseguir estos objectius, juntament amb altres programes que s'han realitzat al llarg de l'any, se celebrarà la Setmana cultural Romanipén 2022, que tindrà lloc del 19 al 23 de desembre, organitzada per l'Associació Gitana de Sagunt Pueblo Unido i està subvencionada per la regidoria de Serveis Socials de l'Ajuntament.
El regidor delegat de Serveis Socials, Alejandro Sotoca, ha explicat que la intenció de portar avant estes jornades sobre la comunitat gitana «és visibilitzar i donar a conéixer la seua cultura i fomentar la seua integració i participació activa en el nostre municipi, així com afavorir la seua convivència en la nostra societat. Des del departament continuarem lluitant per implementar polítiques públiques en pro d'esta comunitat».
Les activitats que es realitzaran al llarg d'esta setmana cultural són la difusió de la campanya "Coneix la nostra història, comprén la nostra cultura". Es realitzarà una campanya de difusió, tant en xarxes socials com a través de cartelleria amb dades sobre la cultura gitana amb la finalitat d'aportar coneixement sobre esta. També, s'ha organitzat el concert del cantaor Israel Fernández, compositor i músic de flamenc d'origen gitano. El concert se celebrarà el divendres, 23 de desembre, a les 20 hores a l'Auditori Joaquín Rodrigo. En este esdeveniment també col·labora el departament de Cultura. I, finalment, el concurs de fotografia "captura la romanipén". L’entrega dels premis es realitzarà durant el concert de flamenc i les persones guanyadores obtindran un primer premi de 150 €, un segon premi de 100 € i un tercer premi 50 €. Totes les fotografies dels i les participants es recopilaran en un catàleg.
Entre els objectius que perseguix la celebració d'esta setmana cultural es troba posar en valor la cultura gitana (Romanipén) donant-li visibilitat i ressaltant tots els aspectes enriquidors que esta conté i que pot aportar a la societat, impartir coneixement sobre la cultura gitana i eliminar estereotips i promoure el coneixement de la cultura entre la població gitana.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny