Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El termini per a presentar sol·licituds finalitza el 21 de febrer de 2023

La regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament de Sagunt ha convocat la XV edició del Premi a la Falla més Igualitària de Sagunt 2022-2023, la finalitat de la qual és impulsar totes aquelles iniciatives que tinguen com a objectiu promoure la igualtat entre dones i homes, i la prevenció de la violència de gènere amb la condició de contribuir a aconseguir una societat més justa i igualitària. El termini per a presentar sol·licituds finalitza el 21 de febrer de 2023.
L'objecte d'esta convocatòria és concedir un premi econòmic, dotat amb 1.000 €, a l'entitat sense ànim de lucre, que participant en les festes de les Falles, millor difonga una imatge respectuosa amb la dignitat de les dones i les relacions igualitàries entre totes les persones.
L'alcalde i regidor d'Igualtat, Darío Moreno, ha indicat sobre este premi: «La nostra mirada és molt més àmplia, no solament valorem el monument sinó que analitzem també totes les activitats que es duen a terme al llarg de l'any, la composició de les seues executives… per a veure quines associacions culturals any rere any milloren i intenten anar una mica més enllà també en este àmbit».
Moreno també ha animat a totes les falles i comissions a que participen en esta iniciativa que, a més, suposa una manera de «generar reflexió, amb activitats que milloren la conscienciació de la ciutadania pel camí que encara ens queda recórrer» perquè «si volem tindre una societat més justa i igualitària, especialment en el tracte a homes i dones és imprescindible que portem a tots els racons de la nostra societat la reflexió per la igualtat, també a l'àmbit festiu amb la implicació de les diferents entitats i associacions culturals del nostre municipi».
Les associacions falleres que es presenten hauran de descriure en la presentació almenys una escena que faça al·lusió explícita a fi d'esta convocatòria en el monument faller; quant a la crítica, en el llibret i les activitats de l'associació, es tindran en compte de manera complementària. A l'hora de concedir el premi, es valorarà que la falla projecte una imatge igualitària en el monument i crítica, llibret i/o activitats; que respecte la dignitat de les dones; que fomente la igualtat entre les persones; que utilitze un llenguatge no sexista; i que fomente la corresponsabilitat i la superació dels rols tradicionals i els estereotips sexistes.
Aquelles associacions interessades a participar en la convocatòria poden realitzar la seua sol·licitud en: https://aytosagunto.es/media/2jqfnqky/05_solicitud-participaci%C3%B3n-en-convocatoria-de-premios.pdf. Així mateix, per a més informació es poden consultar les bases i la publicació de la convocatòria en: Tauler d’anuncis - AJUNTAMENT DE SAGUNT (sedipualba.es).

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny