El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
L'acte de lliurament ha sigut presidit per l'alcalde i les falleres majors de Federació Junta Fallera de Sagunt, que han entregat els guardons al costat de la regidora de Festes i Cultura Popular

Esta vesprada s'han donat a conéixer els premis 2022 concedits pels jurats a les diferents categories i seccions.
Pel que fa a monuments, l'A. C. Falla Plaça Rodrigo s'ha alçat amb el guardó a la millor falla de Sagunt, premi atorgat pel jurat de secció especial al monument gran d'esta comissió. La Victòria, La Marina, El Palleter, Gilet i Eduardo Merello completen el palmarés de la màxima categoria. El premi enginye i gràcia ha recaigut en la Falla La Marina i a la millor pintura en Plaça Rodrigo.

Quant als monuments infantils, La Victòria ha sigut considerada pel jurat com la millor falla de Sagunt, obtenint també el guardó d'enginy i gràcia. El de millor pintura ha anat a parar a Plaza Rodrigo. La resta dels premis en la secció especial han sigut per a Plaça Rodrigo (2°), La Palmereta (3°), La Marina (4°), El Palleter (5a), Plaza del Sol (6°).

Després de l'aturada per la pandèmia, la lectura de premis ha tornat a comptar amb la presència de les comissions que formen Federació Junta Fallera de Sagunt als peus de l'Ajuntament de Sagunt, reprenent així un dels actes més emocionants de les festes a la comarca.
Les diferents comissions han pogut viure in situ la il·lusió pels premis rebuts i celebrar-ho, com sempre, amb esportivitat i respecte. Per a això, s'ha disminuït el temps de concentració per a intentar reduir-lo a la lectura de premis únicament i s'ha fet ús de la màscara en tot moment per part de públic i participants.
També s'ha pogut recuperar la tradicional presència de les falleres majors de Federació al balcó presidint l'acte. Aitana González i Sandra Ordiñaga, han estat acompanyades pel president executiu Jaime Gil i el vicepresident general, Paco Giménez, a més de comptar amb la presència de l'Alcalde de Sagunt, Darío Moreno, l'alcalde de Gilet Salva Costa, la regidor de cultura, festes i cultura popular de l'Ajuntament de Sagunt Asun Moll, així com l’alfiere i la padrina de Cecina, Leonardo Bellan i Sara Bianchi. La cerimònia ha comptat també amb la presència de nombrosos regidors i regidores de la Corporació municipal.
Posteriorment a la lectura dels guardons, les diferents comissions que componen Federació Junta Fallera de Sagunt han passat per la porta del consistori a recollir les seues corresponents banderoles iniciant així la visita de cortesia a les comissions de Sagunt.
Al costat dels premis als monuments, s'han repartit la resta de guardons.

Pot consultar-se el llistat complet de premis a continuació:




El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+