Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
Han visitat la planta fotovoltaica de Renovalia Energy Group i la innovadora planta d'hidrogen verd del Grup Fertiberia

L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno i la primera tinenta d'alcalde i regidora de Promoció Econòmica i Industrial, María José Carrera, han visitat este matí la localitat manxega de Puertollano per a realitzar una visita a la planta fotovoltaica de Renovalia Energy Group i la planta d'hidrogen verd, del Grup Fertiberia, que s’ha inaugurat recentment en este municipi.
Per la seua part, l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha explicat a què es deu la seua visita a esta localitat de la província de Ciudad Real: «Puertollano és una ciutat amiga en la qual la indústria juga un paper imprescindible i per això hem vingut ací de la mà del seu ajuntament a conéixer els últims avanços en transició energètica. En este municipi podem trobar energies renovables com la biomassa o l'energia termosolar, però també plantes solars d'última tecnologia i recentment han incorporat al mix energètic l'hidrogen verd. Hem conegut alguns d'estos projectes d'una empresa ja coneguda en el nostre municipi com és Fertiberia i, també, d'una empresa que està mostrant interés en Sagunt com és Renovalia».

En esta recepció han estat presents, a més de l'alcalde i de la primera tinenta d'alcalde de Sagunt, l'alcalde de Puertollano, Adolfo Muñiz; el primer tinent d'alcalde, Félix Calle; la directora de la planta fotovoltaica de Renovalia, Rocío Espinosa i el cap de producció de Fertiberia, Jesús Jurado.
«Continuarem en eixa conversa públic-privada per a assegurar que complim amb els nostres objectius de sostenibilitat. Només des d'eixe treball conjunt aconseguirem arribar a les metes que ens hem proposat i revertir així el canvi climàtic», ha afegit Moreno.
Segons dades publicades per Iberdrola, el projecte té zero emissions de CO₂ gràcies a la utilització d'energia renovable procedent d'una innovadora planta fotovoltaica integrada en la instal·lació. La planta, que podrà produir fins a 3.000 tones d'hidrogen renovable anuals, subministra hidrogen net a la fàbrica del Grup Fertiberia en esta localitat, que reduix així el consum de gas natural contaminant.


La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny