Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña

L'alcalde de Sagunt, Quico Fernández, s'ha reunit amb el vicepresident de la Cambra de Comerç i Indústria Espanya-Israel, Walter Wasercier, amb la finalitat de potenciar la ciutat com a destinació turística entre la comunitat jueva.
A més de vicepresident de la Cambra de Comerç, Walter Wasercier és director general per a Espanya i Portugal de l'aerolínia israeliana El Al. Després de la reunió, Wasercier ha pogut visitar llocs del nostre municipi amb gran valor històric per a la comunitat jueva, com el micvé (banys de purificació jueus) de la Casa dels Berenguer, la Jueria de Sagunt o la necròpoli jueva.

Fernández ha recordat la importància de la comunitat jueva en la història de la ciutat. “Sagunt és la primera ciutat on està certificada la presència de jueus ja des del segle I”, ha dit l'alcalde, qui ha afegit que per “recuperar la dignitat d'una comunitat que ha sigut perseguida històricament, que forma part de la nostra cultura i identitat i també per la projecció de la nostra ciutat, és molt important esta visita”.
Atenent al valor històric de Sagunt per a la comunitat jueva, el primer edil ha destacat que “no és normal que Sagunt no forme part de la Xarxa de Jueries, perquè no solament és la jueria més important del territori valencià, sinó que és una de les quatre o cinc jueries més importants de l'estat espanyol, perquè conserva els elements patrimonials que en moltes altres jueries han desaparegut”.
Walter Wasercier ha declarat que Sagunt “té un potencial que crec que hem de posar en valor, i per descomptat posicionar dins del que és el turisme jueu”. Wasercier ha destacat que Sagunt és exemple de coexistència entre les religions. “Sagunt ja va ser exemple en el segle XV, quan es va expulsar els jueus de València i van ser acollits ací a Sagunt i van ser protegits”.
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny