Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña

L'alcalde de Sagunt, Quico Fernández, ha visitat este matí les oficines de Promoció Econòmica i Serveis Socials situades en el barri de Baladre del Port de Sagunt. L'objectiu d'esta visita ha sigut comprovar el funcionament dels plans que l'Ajuntament de Sagunt està duent a terme, tant de Serveis Socials com de Promoció Econòmica.
Referent a la política d'assistència social, Quico Fernández ha expressat que “nosaltres hem augmentat de manera molt clara les ajudes a l'atenció directa i bàsica, perquè la crisi econòmica ha generat unes xifres de persones en situació de pobresa i exclusió social molt dramàtiques, no solament a Sagunt, sinó que es calcula que el 30% de la població està en risc o en exclusió”. En este sentit, ha destacat que “les accions directes per a ajudar la gent a atendre les seues necessitats bàsiques són evidents i és una qüestió política, humanitària, que després cada administració té la seua sensibilitat i cada estat de la Unió Europea té les seues polítiques socials. Però, jo crec que Espanya en el seu conjunt permet situacions que són absolutament inhumanes, i ací està l'ajuntament per a resoldre estes qüestions”. Fernández ha afegit que l'Ajuntament de Sagunt té programes d'ocupació que s'han implantat no solament l'actual govern, “a contra corrent de les normes restrictives i també inhumanes del govern del Partit Popular i del ministre Montoro, i també tenim programes d'inserció laboral, per la qual cosa és molt important que la ciutadania que està en esta situació puga accedir a programes de formació per a poder incorporar-se al món laboral”.
D'altra banda, l'alcalde també ha parlat dels programes de formació i itineraris que permeten als veïns l'accés al món laboral, uns programes que “encara que no són una garantia directa, sí que és una necessitat per a poder tenir més garanties d'èxit en la cerca de treball [...] És fonamental que totes les persones que estan en risc d'exclusió social obtinguen les eines i puguen accedir a les ofertes de treball”.
Concretament, en referència al programa anomenat Itinerari Professional d'Inserció Sociolaboral que s'està aplicant en Baladre, Fernández ha explicat que són 150 els veïns i veïnes del barri que s'estan beneficiant del programa, xifres que considera “insuficients, i així ho he transmès en l'oficina i també als veïns que estaven pel carrer, ja que és molt necessari sensibilitzar-se d'usar este recurs, esta oportunitat que, des de la Generalitat i l’Ajuntament, se'ls està exposant, perquè tenim clar que la millor manera d'eixir de l'exclusió social és el treball, no l'assistència. L'assistència és necessària perquè no tenim una vareta màgica per a crear ocupació, però, sobretot, el que la gent en general, i els joves en particular, tinguen clar que necessiten la formació reglada, no reglada i tot allò que l'administració posa al seu abast perquè la seua possibilitat de trobar un treball que dignifique la seua vida siga major”.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny