Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
Els departaments de Joventut i Promoció Econòmica i Industrial han desenvolupat un programa d'actuació i difusió de l'Agenda 2030 entre empreses i jóvens dels centres formatius de la localitat
Esta setmana la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica ha publicat la resolució de concessió d'ajudes per a finançar actuacions d'implementació i promoció dels objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030 atorgant 20.000 € al projecte que van elaborar conjuntament els departaments de Joventut i Promoció Econòmica i Industrial.
Mitjançant esta subvenció, l'entitat pretén donar a conéixer entre les empreses i alumnat dels centres educatius el significat de l'Agenda 2030, els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible que s'hi inclouen i com des dels nostres diferents àmbits podem ajudar a complir amb est programa que va promoure l'organització de Nacions Unides.
Els objectius marcats en l'Agenda 2030 treballen per afavorir la igualtat entre les persones, cuidar el futur del planeta i assegurar la prosperitat de les persones i el medi ambient com a part d'una nova agenda de desenvolupament sostenible.
La regidora de Promoció Econòmica i Industrial, María José Carrera, ha destacat «el compromís d'este equip de govern per impulsar i treballar en favor dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, per això creiem fonamental difondre entre les empreses del municipi i la joventut que serà la que encapçale l'acció del planeta en els pròxims anys». La regidora també ha ressaltat l'important que «resulta la cooperació entre departaments per a impulsar accions de les quals es beneficien una major població. Per a nosaltres no sols és important transmetre el missatge de l'Agenda 2030 entre les nostres empreses sinó també acostar-nos a la població més jove i amb este temps de programa aconseguim tots dos propòsits».
El programa ‘Impulsant els ODS a la Ciutadania’ creat pels dos departaments municipals i que es desenvoluparen fins a maig de 2023 inclou sessions de formació per a les empreses, un curs per a treballadors municipals i una profunda campanya de sensibilització i difusió entre els centres educatius.
El regidor de Joventut i Infància, Guillermo Sampedro, ha indicat que «des de la regidoria portem molt de temps treballant els ODS, un dels quals és col·laborar, participar i empoderar la gent jove i la infància perquè participen en les decisions polítiques, que és una cosa que fem des de fa anys, i també treballem en els últims dos anys, sobretot, el canvi climàtic, que és un problema que ens afecta a tots i totes, que sobretot és necessari que la gent jove prenga consciència del perill d'anar més enllà amb el canvi climàtic i és una qüestió que estem treballant en quasi totes les polítiques de Joventut i Infància des de la regidoria».
Entre les actuacions que s'emmarquen en el programa subvencionat per Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica cal destacar les accions enfocades a la població més jove com el ‘Projecte Mirades’, la formació a monitors de temps lliure i oci educatiu en el desenvolupament de les ODS i una campanya de difusió de l'Agenda 2030 en col·legis públics de primària i instituts.
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny