Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
La presentació, que s'emmarca en les I Jornades de Memòria Històrica i Democràtica de Sagunt, serà a les 18.30 hores en el Casal Jove del Port de Sagunt, en què també participarà Manuel Girona

Cristina Durán i Miguel Ángel Giner presentaran este dijous, 10 de novembre, la seua novel·la gràfica La Jabalina, basada en la vida de la militant anarquista María Pérez Lacruz, que serà editada pròximament per la Regidoria de Memòria Històrica i Democràtica. El professor Robert Arnau de la Universitat Jaume I s'encarregarà de conduir l'acte, que comptarà també amb la participació de Manuel Girona, autor del llibre Una miliciana en la 'Columna de Hierro'. María 'La Jabalina'.
La presentació, que s'emmarca en la programació de les I Jornades de Memòria Històrica i Democràtica Resistir és véncer de Sagunt, tindrà lloc en el Casal Jove del Port de Sagunt a les 18.30 hores i l'accés serà lliure fins a completar l'aforament de la sala.
Cristina Durán i Miguel Ángel Giner van obtindre el Premi Nacional de Còmic en 2019. S'estima que este volum, del qual es podrà conéixer un avanç este dijous, en col·laboració amb el Festival Splash, isca a la venda previsiblement a partir de l'any nou. L'acte, a més a més, servirà per a ressaltar el doble paper que la dona va exercir i patir en la contesa bèl·lica després del colp d'estat de 1936.
Resignificació d'espais per a la memòria
Les I Jornades de Memòria Històrica i Democràtica de Sagunt Resistir és véncer conclouran el dissabte 19 de novembre amb un acte de clausura que tindrà lloc als Jardins Ingruinsa del Port de Sagunt, a les 12.00 hores, en què s'inaugurarà un monument a les persones que van donar la seua vida i van patir persecució per la seua defensa de la legalitat democràtica, la llibertat i la justícia entre 1936 i 1975. En compliment d'una moció aprovada pel Ple de la Corporació s'ha resignificat el monòlit franquista que es trobava en este punt.
La Regidoria de Memòria Històrica i Democràtica de l'Ajuntament de Sagunt organitza les activitats d'estes jornades amb la col·laboració de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica; la Diputació provincial de València; la Federació Valenciana de Municipis i Províncies; la Coordinadora d'Associacions per a la Memòria Democràtica; i de l'Associació Cultural Nautilus.
Per a més informació sobre les jornades, aquelles persones interessades poden dirigir-se al Casal Jove del Port de Sagunt o contactar a través del número de telèfon 637 897 349.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny