Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
També es va acordar instar les autoritats autonòmiques la necessitat de revisar els esborranys d'Educació primària i secundària apostant per l'educació musical

El Ple Municipal va acordar dijous passat, 30 de juny, en la sessió ordinària del Ple Municipal de juny, donar suport a l'educació musical en els centres educatius, instant les autoritats autonòmiques la necessitat de revisar els esborranys d'Educació primària i secundària apostant per l'educació musical i a més, mostrant el seu suport a les dos societats musicals de la ciutat, la Unión Musical Porteña i la Lira Saguntina, així com a tots els músics i músiques en les seues múltiples disciplines.
Esta moció va ser presentada per diversos grups polítics municipals i defensada per Ana María Quesada i María Josep Soriano. Així mateix, va ser aprovada per unanimitat.
La part expositiva de la moció argumenta que el món de la música «una vegada més es veu davant la problemàtica dels canvis de legislació i les retallades en educació musical» i destaca que «la Comunitat Valenciana és terra de música, músics i músiques», però «no és el mateix formar músics (el que fan les escoles de música i conservatoris) que educar musicalment (que correspon a l'ensenyament obligatori)».
És per això que el text argumentatiu d'esta moció exposa que «el dret a l'educació musical no és discutible, representa una experiència vital importantíssima per a despertar la creativitat, fomentar el pensament crític i facilitar la capacitat de plantejar alternatives a la realitat. Per això són prioritàries les dos sessions setmanals de música en tota l'educació primària (encara que una de les quals siga compartida en un taller interdisciplinari, però cal assegurar-la) i també en els tres primers cursos educació secundària. Plantejar la música en 3r d'ESO com a optativa suposaria impossibilitar propostes tan interessants com Com sona l’ESO. També ens preocupa el 4t curs d'ESO i el batxillerat musical/artístic».
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny