El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
A causa de la significativa reducció plantejada per tercer any consecutiu en el Consell de Ministres de la UE sense haver tingut temps d'avaluar els resultats de les anteriors reduccions

El Ple de l'Ajuntament de Sagunt ha aprovat en la sessió celebrada este dijous, 28 de gener, una moció de suport al sector pesquer. La moció, defensada per la regidor del Grup Socialista i presidenta del Consell Agrari, Ana María Quesada, ha sigut aprovada per unanimitat.
Tal com s'explica en l'exposició de motius, el sector pesquer és un sector estratègic tant a la nostra ciutat com en bona part dels municipis costaners mediterranis. La important quantitat de llocs de treballs directes i indirectes que es troben vinculats a la indústria pesquera veuen amb preocupació les dificultats que poden afectar el sector.
En este sentit, la moció explica que «la significativa reducció plantejada per tercer any consecutiu en el Consell de Ministres de la UE sense haver tingut temps d'avaluar els resultats de les anteriors reduccions suposaran una situació inviable per al desenvolupament de l'activitat pesquera per a una important quantitat de professionals del sector». A més, continua, afegint una nova reducció addicional del 6% juntament amb les vedes espaciotemporales dissenyades a la Comunitat Valenciana que abasten un ampli cinturó de costa al llarg de tot el nostre litoral.

Per tots estos motius, la moció indica que es compromet la viabilitat econòmica i social del sector pesquer extractiu i es posa en risc d'extinció el patrimoni cultural que atresora. Per tant, els acords que s'aproven són, en primer lloc, instar el Govern de l'Estat a mantindre la seua negativa enfront de la nova regulació pel que fa als dies d'activitat de cada vaixell, tant com al nou TAC impost a la Gamba Roja; així com també emplaçar al Govern de l'Estat i a la Conselleria d'Agricultura a continuar buscant consensos amb el sector pesquer per a trobar la viabilitat a l'activitat pesquera tan important en el Mediterrani en general i en el nostre municipi, en particular.
També ha sigut aprovat expressar l'oposició del Ple als nous ajustos acordats en el Consell de Ministres d'Agricultura i Pesca a proposta de la Comissió, i a més reiterar el suport a les justes peticions del sector pesquer.
Entre els acords finals, es recull comunicar la proposta tant a la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, al Ministeri d'Agricultura i a la Comissió interfederativa de Confraries de Pescadors de la Comunitat Valenciana (COINCOPESCA); com a totes les forces polítiques amb representació en les Corts Valencianes, així com en el Congrés dels Diputats i Parlament Europeu.
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+