Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña

El Ple de l'Ajuntament de Sagunt ha aprovat per unanimitat establir els mecanismes adequats per assegurar el compliment de la normativa i reglamentació vigent perquè les empreses instal·lades en el polígon complisquen amb les seues obligacions sobre plans d'emergència i evacuació. La moció va ser presentada pel grup municipal Ciudadanos i llegida pel seu portaveu Raúl Castillo.
L'Ajuntament habilitarà els mecanismes necessaris perquè el municipi tinga desenvolupat en el menor temps possible els plans d'emergència i evacuació necessaris, en coordinació amb la direcció general competent en matèria de protecció civil i emergències; així com amb la col·laboració dels industrials i l'assessorament de bombers i protecció civil de la ciutat, en el qual es detallen les activitats susceptibles d'originar accidents industrials i del medi físic en el qual es desenvolupen, així com la identificació, anàlisi i avaluació dels riscos.
Amb este objectiu, s'establirà l'adequada coordinació de tots els serveis anomenats a intervindre. En este pla es preveurà la coordinació necessària amb els plans existents d'àmbit municipal i superior, segons la moció aprovada.
A més, l'Ajuntament realitzarà les modificacions necessàries per a la implementació d’estos plans d'emergència, en accessos i vies d'evacuació, ordenació, mobilitat, accessibilitat a zones d'actuació del polígon; senyalització i equipament de xarxa i servei d'aigua i hidrants, i en barreres naturals i artificials (rases, canals, tanques i murs, edificis de control, etc.), tot açò, coordinat i supervisat per la Junta Local de Seguretat.
Finalment, la proposta indica que es realitzarà una campanya d'informació amb totes les empreses allí instal·lades, i es promouran convenis o pactes d'ajuda mútua entre empreses, amb l'objectiu d'incrementar el grau de conscienciació de treballadors i altres usuaris de l'àrea, per elevar així el nivell general de seguretat.
Els plans d’emergències tenen com a objectiu obtindre la màxima protecció per a les persones, el medi ambient i els béns, que poden resultar afectats en qualsevol situació d'emergència, establint una estructura d'organització jeràrquica i funcional dels mitjans i recursos tant públics com privats en el municipi, que permeta fer front a situacions de risc o emergència greu.
El municipi de Sagunt compta amb diversos polígons industrials, entre els quals es troba un dels més importants i prometedors d'Espanya: Parc Sagunt. D'altra banda, el creixement de la ciutat ha ocasionat que alguns polígons es troben a escassos metres del nucli de població civil. De la mateixa manera, els accessos i eixides als polígons no han patit modificacions significatives des que es van dissenyar.
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny