Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña

El Centre Cultural Mario Monreal va acollir ahir la presentació de l'antologia poètica Entre la pedra i el ferro, un poemari de més de seixanta autors i autores en els quals s'enaltix el patrimoni de la ciutat de Sagunt i que s'emmarca en el procés de reconeixement internacional a través de la candidatura a Patrimoni de la Humanitat. Més de seixanta veus en valencià i en castellà, de diferents edats i procedència generacional com a mostra de diversitat units al voltant de la pedra i del ferro, símbols de la ciutat.
A l'acte van assistir, a més de part dels autors del llibre i els dos coordinadors, Antoni Gómez i Vicent Penya; l'alcalde de Sagunt, Quico Fernández; els regidors de Cultura i de Presidència, José Manuel Tarazona i Pepe Gil, i la diputada autonòmica, Teresa García.

Per altra banda, la companyia de teatre Camí de Nora va interpretar part dels poemes que conté el llibre en diferents posades en escena com a dansa, interpretació musical o recitats. Per a finalitzar l'acte, un grup de xiquets i xiquetes dels barris Baladre i Racó de l'Horta (bajo vías) va recitar un dels poemes inclòs en l'antologia.
El poemari compta amb seixanta-tres escrits, alguns inèdits i uns altres ja editats, l'elecció dels quals ha sigut purament testimonial, sense més pretensió literària que la d'afinitats locals i la proximitat personal. Els coordinadors de l'antologia van agrair la generosa participació de tots els poetes en esta iniciativa que pretén, sobretot, llançar un missatge de cultura i tolerància al voltant de la poesia i la seua capacitat de projectar a través de la bellesa de les seues paraules una imatge de ciutat que aspira a ser patrimoni universal i exemple de respecte i convivència entre la ciutadania de tot el món.
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny