El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Començarà a les 10.30 hores davant l'Hospital de Sagunt i a més hauran tallers per a xiquets i xiquetes. El dissabte 9 també hi haurà una xarrada i una visita guiada pel delta i la seua desembocadura

Els grups de participació del Casal Jove: DINAKIDS, HRjove i Corresponsals i HeBe, compromesos en la lluita contra el canvi climàtic, continuen la seua proposta de reforestació del riu Palància. Esta iniciativa, que va a comenzar con la reforestación en la ribera frente al Hospital de Sagunt, enguany s'expandix i continua pel riu per aconseguir un bosc en la ribera.
És per això, que diumenge que ve 10 d'abril, tindrà lloc la jornada festiva de reforestació, que començarà a les 10.30 hores davant l'Hospital de Sagunt. Durant el matí es durà a terme la plantació, a més de talls per als xiquets i xiquetes amb material reciclat, contacontes, grups de pallassos i malabaristes. Així doncs, serà necessari portar l'esmorzar i la beguda de casa, a més de roba còmoda per a la plantació.
El regidor de Joventut i Infància, Guillermo Sampedro, ha explicat que «esta és una jornada lúdica, festiva i reivindicativa que pretén reforestar la zona del riu pegada a l'hospital». A més, ha indicat que «es tracta de conéixer un espai natural com és el riu Palància, i conéixer-lo per a començar a protegir-lo i sobretot per a posar-lo en valor».

El mes de febrero passat es van oferir 500 plantes perquè la població interessada poguera custodio la seua planta fins a la reforestació. Una activitat, que a causa del seu gran acolliment, va obligar a ampliar les plantes fins a mil unitats per a cobrir les necessitats de tota la població. Així mateix, juntament amb les indicacions proporcionades per l'alumnat dels Cicles Mitjans d'Aprofitaments Forestals i Superior de Gestió Forestal de la IES Alt Palància de Sogorb, les plantes s'han custodiat a les cases fins diumenge que ve quan s'executarà la plantació dels diferents tipus d'arbres.
A més, sota el lema El Palància: Com és el nostre riu i com el volem , i amb l'objectiu formar de i conscienciar les noves generacions del Camp de Morvedre over the value i característiques del llit i ribera del riu Palància, es realitzaran diversas acciones durant el mes de abril, organitzades pel departament d'Infància i Joventut de Sagunt i amb la col·laboració d'Acció Ecologista Agró.

La primera de totes tindrà lloc este pròxim dissabte, dia 9 d'abril, a les 11 hores en la sala d'actes del Casal Jove del Port de Sagunt, que s'iniciarà amb una xarrada introductòria a càrrec de la catedràtica de Geografia Física de la Universitat de València, Ana Camarasa, sobre las particularidades del riu i, a continuació, es realitzarà una visita guiada pel delta i la seua desembocadura.
Així doncs, estas activitats es complementaran durant tot el mes d'abril, amb una exposició informativa sobre el Palància i finalitzaran el dia 30 amb un taller participatiu per a les i els jóvens, els quals, amb la informació rebuda, deixaran les seues propostes sobre 'el río que volem'.
Esta acció l'organitza el departament de Joventut i Infància i col·laboren la regidoria de Medi Ambient, la SAG, l'IES Alt Palància i, a més, han participat diversos col·legis i instituts en la reforestació, així com diferents empreses del municipi, que han col·laborat amb material.

El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+