Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
Està dirigit a alumnat vulnerable amb l'objectiu de prevenir i reduir l'absentisme escolar i l'abandó prematur, evitar el fracàs escolar, millorar l'atenció a la diversitat i la inclusió socioeducativa

El Programa d'Aules Compartides (PAC) comença este curs amb nous continguts. El PAC forma part de l'estratègia municipal dirigida a alumnat vulnerable amb l'objectiu de prevenir i reduir l'absentisme escolar i l'abandó prematur, evitar el fracàs escolar, millorar l'atenció a la diversitat i la inclusió socioeducativa, reforçar les competències clau i aconseguir que este alumnat continue per itineraris formatius o d'inserció sociolaboral.
Este programa està impulsat per l'Ajuntament de Sagunt a través de la regidoria d'Educació, i es realitza de manera conjunta amb la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i els centres IES Camp de Morvedre i IES Jorge Juan.
Per a optimitzar la consecució dels objectius, este curs 2022/2023, s'han implementat canvis amb una nova estructura formativa del projecte, més innovadora, més alternativa, que se centra en les habilitats socials i d'aprenentatge integral de les persones. Este nou projecte s'ha programat a través de diversos mòduls de treball al llarg del curs.
El nou programa es compon de dos àrees diferenciades, la part obligatòria per a l'adquisició de competències i coneixements a l'aula, a través del professorat dels centres educatius, i per una altra, la part pràctica on es posaran en marxa diverses aules-taller i altres activitats diversificades en alguns departaments de l'Ajuntament de Sagunt i comptant amb la participació i implicació d'entitats i associacions col·laboratives de la localitat.
En total seran 32 alumnes dividits en dos subgrups de 16 alumnes. Un subgrup pertany a l'IES Camp de Morvedre i l'altre a l'IES Jorge Juan.
El regidor d'Educació, Jose Manuel Tarazona, ha manifestat: «El PAC, que des del departament d'Educació gestionem conjuntament amb els instituts, és un projecte que està servint per a reduir l'absentisme i fracàs escolar. Per cinqué curs consecutiu ho posem en marxa, però enguany hem modificat la seua estructura i contingut, treballant per mòduls i tallers que han de convergir en la realització d'un audiovisual pels mateixos alumnes. D'aquesta manera, incrementem la motivació, la varietat de tasques d'aprenentatge, l'autoestima i habilitades socials i personals dels alumnes. Agrair als instituts i al departament d'Educació de l'Ajuntament per la seua implicació, tan necessària per a aconseguir una societat en igualtat d'oportunitats i millorar la inclusió social i educativa. Som Ciutat Educadora».
Estos mòduls i tallers desenvolupats en entorns de suport segur, estan orientats cap al creixement personal i la potenciació de la capacitat creativa i competències artístiques dels i les alumnes, amb la finalitat que incrementen l'autoestima, el seu autoconcepte, aprenguen habilitats socials i personals, i siguen capaces de treballar en equip en un ambient col·laboratiu, estimular el seu aprenentatge conceptual en matèries teòriques o i donar-los ferramentes perquè amplien la seua visió sobre el seu futur formatiu i els seus referents laborals. En definitiva, introduir noves ferramentes educatives alternatives que ajuden a reduir l'absentisme i a formar en valors i en creixement personal.
Els diferents tallers i activitats són: taller de Grafiti, de Producció Musical, de Dramatització mitjançant les llums i ombres, taller d'Escalada, activitats de piscina i esports alternatius, de Producció Musical, de Planificació i Gestió del Temps, taller "Deslliga el teu potencial", de creació audiovisual i caracterització o d'Orientació i Formació Laboral (OFL), així com altres activitats i xarrades amb associacions.
Per desenvolupar este programa hi ha un equip docent integrat per personal dels instituts i de l'Ajuntament de Sagunt: professorat de l'IES Camp de Morvedre i de l'IES Jorge Juan i personal tècnic especialitzat en integració i educació social i psicopedagogia de l'Ajuntament de Sagunt.
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny