Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña


El Consell d'Administració d'Aigües de Sagunt ha aprovat el seu pressupost per a 2018 dins del seu programa d'actuació i finançament. Els comptes aprovats inclouen inversions per valor de 1.253.825 euros. Entre les actuacions previstes destaca l'execució de diferents obres de clavegueram i aigua potable de caràcter urgent per un import de 490.000 euros.
També s'iniciarà la segona fase del sistema de telecomandament, per 100.000 euros, se substituirà la xarxa d'aigua i clavegueram en el carrer Barcelona, per 143.825 euros, i es realitzaran renovacions en la xarxa, adequacions d'instal·lacions i connexions a nous subministraments per valor de 520.000 euros.
L'alcalde de Sagunt, Quico Fernández, ha volgut recordar que “l'Ajuntament de Sagunt és l'accionista majoritari d'Aigües de Sagunt, al 51%, amb el seu soci tecnològic, Aigües de València, una empresa que en estos moments està equilibrada financerament, situació que posa de manifest el pressupost que hem aprovat hui”.
Fernández destaca que s'ha fet “un gran esforç, hem controlat les tarifes, hem pogut disminuir algunes d'elles” i ha assenyalat que l'empresa està “aprofitant molt millor l'aigua que compra i, per tant, estem reduint el frau” i el rendiment de la xarxa està “per damunt del 70%”. En este sentit, l'alcalde espera que el rendiment de la xarxa arribe al 80% i recorda que es parteix d'un rendiment inferior al 50%.
L'alcalde ha destacat que “a pesar que des de l'oposició hi ha hagut una abstenció per part dels tres grups, el Govern ha votat en bloc, tots de manera unànime, i crec que és una notícia molt positiva perquè el que anem a intentar és que esta empresa funcione i evitar els funcionaments irregulars que es puguen haver produït en altres moments”.
La regidora d'Aigües, Roser Maestro, ha ressaltat les inversions en la xarxa de clavegueram i aigua potable “per continuar-la on no existeix, com pogueren ser futures recepcions que puga fer l'Ajuntament de Sagunt”, com és el cas de Malvasur. Maestro recorda que hi ha altres projectes sobre la xarxa que ja estan concretats, com els que afecten “el carrer València, el carrer Campoamor, el carrer Teodoro Llorente, el carrer Periodista Azzati i el carrer Espronceda”.
D'altra banda, la regidora destaca altres inversions “que provenen del benefici industrial de l'Ajuntament de Sagunt, que engloben el tema del comptador solidari (hem augmentat la seua partida) i qüestions com el canal de Ciudadmar”. A més, Maestro diu que el pressupost deixa oberta “la possibilitat que es puguen anar formulant i acordant noves inversions”.
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny