
L'Ajuntament de Sagunt ha iniciat hui els treballs per a rebaixar l'escaló format a les platges d’Almardà, Corinto i Malva-rosa, una vegada obtingudes les autoritzacions preceptives tant de la Demarcació de Costes com del Servei de Vida Silvestre de la Generalitat Valenciana.
L'actuació, que tindrà una duració estimada de 15 dies, està sent executada per una empresa contractada per la Societat Anònima de Gestió (SAG) de l'Ajuntament i compta amb una inversió pròxima als 8.000 euros. Els treballs han començat a l'altura de la posta de Salvament i Socorrisme d’Almardà i avançaran progressivament cap al nord fins a concloure a la platja de Malva-rosa.
L'objectiu d'esta intervenció és millorar l'accessibilitat de les platges i eliminar l'escaló generat per l'onatge després de la regeneració del litoral, una situació que dificultava tant l'accés de les persones usuàries com les labors de vigilància i resposta del servici municipal de Salvament i Socorrisme.
El regidor de Platges, Roberto Rovira, ha destacat que «des del primer moment vam tindre clar que l'escaló generat en estes platges suposava un problema de seguretat i d'accessibilitat que no podíem deixar sense atendre». En este sentit, ha assenyalat que s'ha treballat «amb la màxima rapidesa per a obtindre totes les autoritzacions necessàries i poder iniciar com més prompte millor una actuació que permeta que les nostres platges siguen més segures i accessibles».
Rovira ha afegit que amb esta intervenció també “donem resposta a una reivindicació que ens havien traslladat les associacions veïnals de les platges del nord, a les quals hem anat informat del procés perquè foren coneixedores de primera mà”.
