Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
A més, s'ha acordat que les instal·lacions compliran tots els requisits mediambientals fixats en la normativa l'aplicació de la qual és competència de la Generalitat Valenciana

L'Ajuntament de Sagunt donarà suport a la instal·lació de la planta fotovoltaica vinculada a la gigafactoria de Volkswagen. Així es recull en el primer acord de la moció aprovada en el Ple Ordinari de la Corporació Municipal, presentada per Iniciativa Portenya. El text va ser defensat pel portaveu d'IP, Manuel González, i aprovat amb els vots a favor del PSOE, IP, PP, Ciutadans, VOX i el regidor no adscrit, i els vots en contra de Compromís i EU.
La moció aprovada defensa que la decisió d'instal·lar en Parc Sagunt II la gigafactoria de la Volkswagen, ha sigut la notícia econòmica de major importància en el nostre municipi, en les últimes dècades. A més, explica que l'oferta de Parc Sagunt II, anava acompanyada del compromís per part de l'executiu, de col·laborar i donar agilitat referent a les ajudes econòmiques i la gestió administrativa de tot el relacionat amb la urbanització del parc industrial, compatibilitzant-lo amb la construcció de la planta i agilitació de la seua futura posada en marxa. Per la seua part, la multinacional s'ha fet creditora a les ajudes del PERTE, oferint un projecte acompanyat d'una instal·lació fotovoltaica que produirà 150 MW de potència, entorn del 20% de l'energia que consumirà la gigafactoría.

«Esta aportació d'energia fotovoltaica s'emmarca en l'ús d'energies renovables, amb l'objectiu de reduir la petjada de carboni, i, per tant, millora l'eficiència energètica i la sostenibilitat de la megafactoría. No obstant això, estos dies arrere, s'ha presentat una plataforma conformada per diferents entitats, i encapçalada per EU i Compromís, que s'ha posicionat en contra de la planta fotovoltaica associada a la fàbrica de bateries. Esta oposició ha omplit portades de diaris locals, autonòmics i nacionals, que traslladen una falsa i negativa imatge de rebuig del nostre municipi a la instal·lació d'eixa planta de producció d'energia sola» incidix el text argumentatiu.
En este sentit, des d'Iniciativa Portenya consideren que «esta imatge és molt nociva per a la imatge d'un municipi amb vocació industrial i amb moltíssims dels nostres habitants dedicats a treballar en la indústria. Per este motiu, veiem necessari que este ajuntament deixe ben clar que la majoria dels ciutadans del municipi són favorables a la megafactoria i les instal·lacions que acompanyen esta fortíssima inversió».
Per tots els arguments exposats, s'ha acordat que l'Ajuntament de Sagunt donarà suport a la instal·lació de la planta fotovoltaica que, a més haurà de complir tots els requisits mediambientals fixats en la normativa l'aplicació de la qual és competència de la Generalitat Valenciana. Així mateix, l'acord serà traslladat al president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, així com a la Conselleria d'Economia Sostenible, a la Conselleria de Política Territorial i, finalment, a la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny