Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
La inversió necessària ascendix a una mica més de dos-cents trenta mil euros i està cofinançada al 50% pel Fons FEDER de la Unió Europea


La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sagunt ha aprovat en el dia de hui la inclusió d'una nova inversió d'un poc més de dos-cents trenta mil euros en l'Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat de la ciutat, l’EDUSI Join Sagunt, que està cofinançada al 50% pel Fons FEDER de la Unió Europea.
Esta iniciativa consistix en la rehabilitació integral del sistema de climatització i control de la temperatura i humitat de la piscina municipal coberta d’Almudàfer, amb la finalitat d'oferir instal·lacions esportives de qualitat i eficiència energètica a la ciutadania de Sagunt.
Estes instal·lacions situades al Port de Sagunt concentren un gran nombre d'usuaris, el seu manteniment econòmic va en augment i suposa a més un desgast continu a causa de no sols el seu ús sinó també de la gran concentració d'humitat i condensació elevada en tractar-se d'una piscina coberta.
L'import de l'actuació ascendix a la quantitat de 236.356,51 €, dels quals el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), cofinança el 50% en el marc de l'Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat “Join Sagunt” del Programa Operatiu pluriregional d'España FEDER 2014-2020.
Els sistemes de climatització i control de la temperatura, i la humitat de l'aire són elements indispensables per a garantir el benestar i la salut dels usuaris, així com la conservació de les pròpies instal·lacions.
Per això, a causa de l'antiguitat dels sistemes de climatització i manteniment, esta instal·lació té un gran consum d'energia elèctrica per al seu correcte funcionament.
Actualment estos sistemes estan tenint problemes de funcionament, a més de ser poc eficients des del punt de vista energètic, per la qual cosa disminuix la qualitat i seguretat del servici.
Per tot això, l'Ajuntament de Sagunt ha decidit realitzar esta actuació a través de les obres necessàries per a instal·lar un nou sistema de deshumidificació, centrat en la instal·lació d'una nova deshumectadora de circuit frigorífic d'última generació, més nova i eficient, que és capaç de renovar l'aire per a assegurar una qualitat ambiental òptima al públic, aprofitant les condicions exteriors per a deshumidificar la piscina i reduir el consum de la màquina, així com dels conductes i sistemes necessaris per a regular la temperatura i humitat del recinte.
El regidor delegat d'Activitat Física, Salut i Esports, Javier Timón, ha explicat que: «Millorant la qualitat d'estes instal·lacions municipals, pretenem impulsar l'activitat esportiva aquàtica del municipi en tots els seus àmbits, fomentant els valors i l'aprenentatge que oferix l'esport, així com millorar l'eficiència energètica de les instal·lacions municipals, reduir el consum d'energia i l'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle».
La regidora delegada de l’EDUSI, Natalia Antonio, ha destacat que «com en molts altres projectes que estem desenvolupant l'ajuda europea del fons FEDER és imprescindible. En este cas l'operació s'ha inclòs en l'Objectiu Temàtic 4 denominat Economia Baixa en Carboni i la prioritat d'inversió correspon al foment d'estratègies de reducció de carboni per a tot tipus de territori, especialment les zones urbanes, que inclou les mesures d'adaptació amb efecte de mitigació».

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny