Varietat d'estils i nostàlgia en la 18a edició del festival Música al Port
La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
L'Ajuntament demana a la Generalitat que corregisca els «vicis» de l'anterior declaració com a paratge que «van meréixer una estimació judicial anulatòria»

El Ple de l'Ajuntament de Sagunt ha tornat a sol·licitar a la Generalitat Valenciana la declaració de la Muntanya Romeu com a paratge natural municipal, després que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana declarara nul el decret del Consell que declarava l'enclavament de Romeu com a paratge natural municipal, davant un recurs de LafargeHolcim España. En este sentit, el Ple municipal, en sessió extraordinària celebrada este matí, ha aprovat esta sol·licitud amb els vots a favor de PSOE, Compromís i EU, i els vots en contra d'IP, PP, Cs, Vox i el grup no adscrit. L'expedient és de Planejament Urbanístic, el regidor delegat del qual és Quico Fernández.
L'acord aprovat incidix a sol·licitar la declaració del paratge per a una superfície de 275,88 hectàrees, «conforme a la delimitació i altres determinacions reflectides en el Decret 39/2019, del Consell», però plantejant a la Generalitat que incorpore dues qüestions addicionals. D'una banda, que corregisca «aquells vicis que han merescut una estimació judicial anulatòria, per falta de motivació suficient i havent-se d'estar, en la solució final a aprovar, al que resulte de la correcta atenció d'estos». D'altra banda, que tinga en compte la previsió normativa sobrevinguda (art. 5.4 del Decret legislatiu 1/2021, TRLOTUP). En un segon punt, el Ple ha sol·licitat a la Conselleria, que tenint en compte la documentació aprovada en el seu moment, que «redacte tècnicament les correccions oportunes suficients per a esmenar les deficiències judicialment indicades». El text també recull que l'Ajuntament procedirà a realitzar les oportunes manifestacions i compromisos econòmics, així com aportar les dades que se li requerisca.
El Ple municipal va aprovar al febrer de 2017 sol·licitar a la Generalitat la declaració de la Muntanya Romeu com a paratge natural municipal. La Generalitat la va aprovar al març de 2019, i posteriorment, al març de 2022, el TSJ va estimar el recurs la Lafarge i va anul·lar i va deixar sense efecte el decret del Consell de la Generalitat. Finalment, el Tribunal Suprem no va admetre els recursos contra esta sentència d'anul·lació i, en conseqüència, la declaració és nul·la i ja no està vigent.

La programació s'estendrà des del 4 fins al 25 de juliol i comptarà amb sis actuacions, amb la novetat que una de les quals serà al pati del col·legi de Begoña
El vicepresident tercer, Vicente Martínez Mus, ha visitat les obres amb la primera tinenta d'alcalde, María José Carrera, i el regidor d'Aigües, Javier Raro
La Casa Municipal de Cultura, el Centre Cultural Mario Monreal i l'Auditori Joaquín Rodrigo acullen propostes artístiques per a tots els públics del 22 al 28 de juny