El Centre d'Interpretació de la Cultura Mediterrània i del Port Arse-Saguntum ja és una realitat
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles

El ple va aprovar, per unanimitat, la moció per a sol·licitar millores en les condicions del personal que treballa amb persones majors. Per la qual cosa, s’ha acordat instar a l’aprovació d’una Llei marc nacional, al igual que augmentar les ràtios dels centres residencials, proporcionant-se els mitjans materials adequats i els recursos suficients; el reforçament de les tasques d’inspecció de l’administració autonòmica sobre les residències de majors i el suport de les reivindicacions laborals. Este acord va ser adoptat a proposta del portaveu d’Esquerra Unida, Guillermo Sampedro.
L’atenció residencial ha d’entendre’s com un recurs integrat en un sistema general, que atén de manera temporal o indefinida a persones majors que per la seua situació de dependència o per les seues circumstàncies personals, troben en els servicis allí dispensats la manera més adequada de ser ateses i de desenvolupar adequadament la seua vida. Esta atenció ha de garantir una carta de servicis, desenvolupant per a això un espai d’allotjament, convivència, socialització i cures ajustades a les necessitats de les persones usuàries, com explica la moció.
Com a conseqüència de la crisi, la dependència, un dels pilars de l’Estat de benestar, ha sigut junt amb la sanitat i l’educació, un sector molt castigat, la qual cosa ha repercutit negativament en les condicions de treball dels seus professionals. El més greu és que esta precarietat afecta a la qualitat de l’atenció que reben els nostres majors. A més, al ser un sector molt feminitzat, el desenvolupament d’esta professió està encara més devaluat. No es complixen les ràtios, no hi ha els materials necessaris per a assistir correctament als usuaris, per la qual cosa els professionals han de realitzar sobreesforços per a desplaçar a les persones ràpidament, repercutint negativament en la salut dels pacients. Els salaris són indignes (sobre els 900 euros mensuals bruts), no es complixen els convenis que, a més, s’han quedat endarrerits des de fa anys.
Per la qual cosa, s’ha acordat instar a la aprovació d’una Llei marc nacional per a unificar en un únic instrument normatiu els requisits materials, funcionals i de personal que han de reunir els centres residencials per a persones majors. També s’ha determinat sol·licitar als governs autonòmics i estatals per a que s’augmenten les ràtios dels centres residencials, proporcionant-se els mitjans materials adequats i els recursos suficients per a que els professionals puguen atendre en condicions a les persones residents. Es va concertar reforçar les labors d’inspecció de l’administració autonòmica sobre les residències de majors, per a assegurar el compliment de les finalitats amb la qualitat i la professionalitat que toca, aplicant sobre els responsables del seu incompliment les mesures que corresponen en dret. Es va pactar, en este sentit, donar suport a les reivindicacions laborals de la Plataforma por la Dignidad en Geriatría i de les seccions sindicals per a aconseguir un conveni digne per al personal de les residències. I, per últim, donar trasllat dels acords d’esta moció a les diferents organitzacions sindicals de la Comunitat Valenciana, a la patronal del sector, al Govern Valencià i al Govern Central.
El complex fortificat del Grau Vell alberga este espai que recorre l'evolució del lloc al llarg dels segles
Part de l'actuació per a optimitzar el servei de recollida s'emmarca en el Pla Territorial de Sostenibilitat Turística i està cofinançada amb els fons Next Generation de la Unió Europea
La Regidoria de Polítiques LGTBIQ+ de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat la programació organitzada amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+